Analisis Pengaruh Nilai Pelanggan Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Rumah Makan Bebek Sawah

Rezki Pertiwi Rahmadhani, Lidya Martha, Patria Nagara

Abstract


   Fast traslate Icon translate    Fast traslate Icon translate    Fast traslate Icon translate

The purpose of this study was conducted to examine the effect of customer value and brand image on customer satisfaction at a rice field duck restaurant in the city Padang. This research method is a quantitative method, with 100 respondents as a sample to collect data through a questionnaire. The Likert scale is used with multiple regression analysis. The results showed that customer value has a positive and significant effect on customer satisfaction and image has a positive and significant effect on customer satisfaction at the rice field duck restaurant.


Full Text:

PDF

References


Iskandar, V., & Dendy, A. K. (2013). Analisa Pengaruh Nilai Pelanggan terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Alex ’s Salon Darmo Park. Manajemen Perhotelan, (2010), 204–214.

Khasanah, I. (2015). Analisis Pengaruh Nilai Pelanggan, Experiental Marketing dan Rasa Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Hotel Pondok Tingal Magelang). Jurnal Studi Mnajemen & Organisasi, 12.

Kurniawati, A. P. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, harga dan Citra Merek terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Handphone Samsung (Studi Kasus Lumajang Kota). Proceedings, 1(1), 360–371.

Lubis, B., & Yusra, I. (2020). Pengaruh Motivasi Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada Uptd Balai Perlindungan Tanaman Pangan Dan Hortikultura Provinsi Sumatera Barat. Academic Conference For Management, 2.

Prasetya, R. A., & Patrikha, F. D. (2020). Pengaruh Citra Merek Go-Jek dan Prmosi Go-Jek Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Go-Jek di Surabaya. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 8(1), 646–652.

Raharja, A. T., & Khasanah, K. (2015). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, kualitas Produk, dan Nilai Pelanggan terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi pada nasabah PT. Prudential Life Assurance Semarang). Diponegoro Journal of Management, 4(1), 1–12.

Ryan, M. (2019). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Perspektif Islam, 87(1,2), 149–200.

Sugiono. (2013). Metodologi penelitian; Penelitian Kuantitatif, Tindakan Kelas & Studi Kelas. Yogyakarta: Alfabeta edisi 3.

Sukriani, C., & Yusra, I. (2019). Pengaruh Penggunaan Layanan Sms Banking Terhadap Loyalitas Nasabah Yang Dimoderasi Oleh Kepuasan Di Bank Nagari Cabang Tapan. Academic Conference For Management, 1.

Tangguh, G. G., Pangestuti, E., & Nuralam, I. P. (2018). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Layanan, dan Harga Terhadap Kepuasaan Pelanggan Go-Ride. Jurnal Administrasi Bsinis, 61(2), 118–126.

Usvela, E., & Qomariah, N. (2019). Pengaruh Brand Image , Kepercayaan , Dan Nilai Pelanggan terhadap Kepuasan Pelanggan Herbalife, 5(2), 300–312.

Rodli, A. F., & Dewi, N. N. (2020). Analisi Pengaruh Citra Merek, Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan Internet, 3(1).

Siringoringo, R. (2013). Analisis Nilai Pelanggan Dan Kebijakan TARIF Listrik Prabayar Terhadap Kepuasan Pelanggan PT PLN Bright Batam. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004

Wahyudi, R., & Yusra, I. (2021). The Effect of Tourism Promotion, Prices and Facilities on Visitors’ Satisfaction of Sweet Water Beach Tourism Padang. Marketing Management Studies, 1(2), 151–162.

Yanuarista, T., Waluyo, H., & Widiartanto, W. (2015). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, Dan Nilai Pelanggan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Menggunakan Produk Tupperware (Studi Pada Konsumen Pt. Tiara Kinarya Sakti, Kudus). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis S1 Undip, 4(3), 255–263.




DOI: https://doi.org/10.31575/jp.v5i2.369

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 JURNAL PUNDI

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

DITERBITKAN OLEH SEKOLAH TINGGI ILMU EKONOMI KBP

JL. KHATIB SULAIMAN NO. 61 PADANG SUMATERA BARAT

TELP  : (0751) 7051398 / 0811667831
Email : support@akbpstie.ac.id
WEB   : www.akbpstie.ac.id

Hak Cipta (c) 2018 oleh  Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP - Jurnal Pundi
Creative Commons License

 

Indexed in :