Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang

Doni Marlius, Triksi Friscilia

Abstract


The aim of this research is to determine and analyze the influence of service quality on customer loyalty who use BMT services using five dimensions of service quality at BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. The method used is descriptive quantitative based on multiple linear regression analysis of service quality variables on customer loyalty in using the products and services of BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. The results of this research say that Tangibles has a positive and significant effect on customer loyalty of BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang, Second, Empathy has a significant and positive effect on customer loyalty of BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang, Reability has a positive but not significant effect on customer loyalty BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang, Responsiveness has a positive but not significant influence on customer loyalty. BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang and Assurance have a positive and significant influence on customer loyalty of BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang.


Full Text:

PDF

References


A. Parasuraman, Valerie A. Zeithaml. Leonard Berry. 2011. A Conceptual Model Of Service Quality And Its Implication For Future Research. Journal Of Marketing, Volume 49.

Ayu, G., Ratih, P., Dewi, K., Nyoman, N., Yasa, K., & Sukaatmadja, P. G. (2014). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan dan loyalitas nasabah pt bpr hoki di kabupaten tabanan, 5, 257-275.

Azizah, H. (2013). Pengaruh kualitas layanan, citra dan kcpuasan terhadap loyalitas nasabah. Manajemen, 1(2).

Fitria Sari, R., & Marlius, D. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga terhadap Kepuasan Konsumen pada D’sruput Lapai Padang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(1), 1801–1812. https://www.jptam.org/index.php/jptam/article/view/6067

Ghozali, I. (2006). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS (Edisi Ke 4). Semarang:Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Griffin, M., & Babin, J. (2009). How quality value image and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom. Journal of Business Research, 6(2), 980±986.

Gunawan, K. (2002). Kualitas Layanan dan Loyalitas Pasien (Studi pada Rumah Sakit Umum Swasta di Kola Singaraja - Bali).

Hasan, A. (2009). Marketing (edisi baru). Yogyakarta: Med Press.

Hidayat, R. (2009). Pengamh Kualitas Layanan, Kualitas Produk dan Nilai Nasabah Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Mandiri. Jumal Manajemen Dan Kewirausaaan, 11, 59-72.

Jaya, M. K. (2012). Pengaruh Kecerdasan Emosional Terhadap Kinerja Karyawan Pada Kantor Kementrian Agama Kabupaten Karawang. Manajemen, JO(l), l038-1046.

Marlius, D. (2017). Loyalitas nasabah bank nagari syariah cabang bukittinggi dilihat dari kualitas pelayanan. Jurnal Pundi, 1(3), 237-250.

Monica, C., & Marlius, D. (2023). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan nasabah pada Bank Nagari cabang Muaralabuh. Jurnal Pundi, 7(1), 53-62.

Normasari, S. (2013). Pengamh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan, citra perusahaan dan loyalitas pelanggan. Jumal Admisistrasi Bisnis, 6(2), 1- 9.

Nugroho, A. (2005). Strategi Jitu Memilih Metode Statistic Penelitian Dengan SPSS, Andi Yogyakarta, Yogyakarta

Palilati, A. (2007). Pengaruh Nilai Pelanggan, Kepuasan Terhadap Loyalitas Nasabah Tabungan Perbankan Di Sulawesi Selatan. Jumal Manajemen Dan Kewirausahaan, 9, 73-81.

Panjaitan, J. E. (2016). dengan lima dimensi sesuai dengan urutan kcpada suatu perusahaan jasa tersebut jauh dibawah. Jumal Manajemen, 11(2).

Sekaran, U. (2006). Research Methods For Business, Edisi 4, Buku 2, Jakarta: Salemba Empat.

Simamora, H. (2004). Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: STIE YKPN.

Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Qomariah, N. (2011). Pengaruh kualitas layanan dan citra institusi terhadap kepuasan dan loyalitas pelanggan.

Wedarini. (2012). Pengaruh kualitas produk terhadap kepuasan dan loyalitas pelanggan tclkom flexi, 495-512.




DOI: https://doi.org/10.31575/jp.v8i1.526

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 JURNAL PUNDI

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

DITERBITKAN OLEH SEKOLAH TINGGI ILMU EKONOMI KBP

JL. KHATIB SULAIMAN NO. 61 PADANG SUMATERA BARAT

TELP  : (0751) 7051398 / 0811667831
Email : support@akbpstie.ac.id
WEB   : www.akbpstie.ac.id

Hak Cipta (c) 2018 oleh  Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP - Jurnal Pundi
Creative Commons License

 

Indexed in :