Loyalitas Nasabah Bank Nagari Syariah Cabang Bukittinggi Dilihat dari Kualitas Pelayanan

Doni Marlius

Abstract


Customer loyalty is very important for companies that maintain the continuity of their business and the continuity of business activities. The purpose of this study is to determine the effect of service quality on customer loyalty Bank Syariah Bank Bukittinggi Branch. The sample used counted 86 people, with method of doubled linear regression analysis. The result proves that the physical evidence has a significance value of 0.016 <0.05, empathy has a significance value of 0.023 <0.05, reliability has a significance value of 0.014 <0.05, the responsiveness has a significance value of 0.000 <0.05, the assurance has a value significance of 0.174> 0.05, that physical evidence, empathy, reliability, responsiveness and assurance have a significance value of 0,000 <0.05. Thus the physical evidence, empathy, reliability, responsiveness and collateral together have a positive and significant impact on customer loyalty of Bank Nagari Syariah Bukittinggi Branch.

Keywords: Loyalty, Quality of Service

Full Text:

PDF

References


Cahyaningdyah, D. (2013). Jurnal Dinamika Manajemen. Jurnal Dinamika Manajemen Http://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/jdm ANALISIS, 4(2), 184–191. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004

Dan, P., & Pelanggan, L. (2013). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB) | Vol. 6 No. 2 Desember 2013 | administrasibisnis.studentjournal.ub.ac.id 1, 6(2), 1–9.

Haryanto, E., Layanan, K., Layanan, K., Dan, F., Pengaruhnya, H., Pengguna, K., … Ekonomi, F. (n.d.). No Title, 1(3), 750–760.

Kodu, Sarini (2012). Harga, Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Mobil Toyota Avanza, Jurnal EMBA Vol.1 No.3 September 2013, Hal. 1251-1259.

Mardikawati, W., & Farida, N. (2013). LOYALITAS PELANGGAN , MELALUI KEPUASAN PELANGGAN PADA PELANGGAN BUS EFISIENSI ( Studi PO Efisiensi Jurusan Yogyakarta-Cilacap ). Jurnal Administrasi Bisnis, 2(1), 64–75.

Mawey, H. E., Sikap, D. A. N., Pengaruhnya, K., Keputusan, T., Produk, P., Rajawali, P. T., & Cabang, N. (n.d.). No Title, 1(4), 791–801.

Kereta Laurensius Boro. 2014. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Perusahaan Daerah Air Minum (PDAM) Kabupaten Flores Timur. Jurnal Administrasi Publik dan Birokrasi Vol. 1 No. 3, 2014, artikel 10, 96–116.

Marlius Doni. (2017). Keputusan beli bertdasarkan faktor psikologis dan bauran pemasaran PT. Intercom Mobilindo Padang. Jurnal Pundi. 1(1), 57–66

Onggeleng, E. B., & Jorie, R. J. (n.d.). Pengaruh Komunikasi Antar Pribadi Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bri Unit Universitas Sam Ratulangi2 Jurnal EMBA Vol.3 No.2 Juni 2015, Hal. 225-234

Rotikan Gloria Stefanie, 2013 Penerapan Metode Activity Based Costing Dalam Penentuan Harga Pokok Produksi Pada Pt. Tropica Cocoprima Jurnal EMBA Vol.1 No.3 September 2013, Hal. 1019-1029

Alinaung Irma Amelia dan Ogi Imelda W. J. (2016). Analisis Citra Merek, Kualitas Layanan Dan Tarif Terhadap Kepuasan Konsumen Pengguna Jasa Di RSUP Prof. Dr. R. D. Kandou Manado. Jurnal EMBA Vol.4 No.5 September 2016, Hal. 303-408

Rambat Lupiyoadi, (2009). Dinamika Bisnis Jasa dan Pentingnya Pemasaran Jasa, 1–40. Penerbit Salemba Empat: Jakarta.

Hermawan Haris (2015) . Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan, Kepuasan Dan Loyalitas Konsumen Dalam Pembelian Roti Ceria Di Jember. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia Vol. 1 No. 2 Desember 2015, 1(2), 143–161.

Semuel, H. (2012). CUSTOMER RELATIONSHIP MARKETING PENGARUHNYA TERHADAP, 7(1), 33–41. https://doi.org/10.9744/pemasaran.7.5.33-41

Senduk, dkk. (2015). Peran komunikasi petugas loket terhadap pelanggan di kantor pos cabang manado.e-jour nal “Acta Diurna” Volume IV. No.5 . Tahun 2015, IV(5).

Prastyawan dkk. (2017). Kualitas Pelayanan Kesehatan Rawat Inap Di Puskesmas Banyuanyar Surakarta Studi Kasus Pasien Miskin Pengguna Badan Penyelenggara Jaminan Sosial. Transformasi No. 32 Tahun 2017 Volume II Halaman 76 - 167

Trisno Musanto. (2004). FAKTOR-FAKTOR KEPUASAN PELANGGAN DAN LOYALITAS PELANGGAN: Studi Kasus Pada CV. Sarana Media Advertising Surabaya. Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 6, pp.123-136. https://doi.org/10.9744/jmk.6.2.pp. 123-136




DOI: https://doi.org/10.31575/jp.v1i3.60

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 JURNAL PUNDI



DITERBITKAN OLEH SEKOLAH TINGGI ILMU EKONOMI KBP

JL. KHATIB SULAIMAN NO. 61 PADANG SUMATERA BARAT

TELP  : (0751) 7051398 / 0811667831
Email : support@akbpstie.ac.id
WEB   : www.akbpstie.ac.id

Hak Cipta (c) 2018 oleh  Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi KBP - Jurnal Pundi
Creative Commons License

 

Indexed in :